Hírek : Az Első Magyar Drift Nap! |
Az Első Magyar Drift Nap!
drifter 2006.04.15. 17:52
Május első hétvégéjén egy új sportág születésének lehetünk szemtanúi hazánkban: Kecskemét gokart pályáján, egy igen jelentős méretű összefogás eredményeként, végre sor kerül az Első Magyar Drift Kupára, mely egy üde színfoltot hoz a magyar autósportok világába.
Mi az a drift?
A drift szabad fordításban csúsztatást, sodródást jelent. Aki még nem hallott erről a sportágról, annak valószínűleg ez még nem mond túl sokat. A drift nem más, mint az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon egyenesen.
A drift-ről bővebben…
A drift őrület gyökerét, mint a legtöbb első látásra őrültségnek ható dolgot, ezt is Japánban találhatjuk meg. Az 1960-as években itt rendezték meg először az akkoriban divatos, úgynevezett "touge" (ejtsd ahogy akarod) illegális hegyi versenyeket. A touge versenyzők vagy más nevükön a "Rolling Zoku"-k egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb idő kedvéért a rallye-ból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. A sportág maga nagyon hasonló a rallye-hoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A drift tehát kifejezetten a hátsó kerekes autók és azok pilótáinak művészete.
Drift Magyarországon? Igen!
A huzamosabb ideje folyó autóépítgetések és közterületeken történő magányos és "kiscsoportos" gyakorlások után néhány elszánt fiatal úgy döntött, hogy Magyarországon is meghonosítja kedvenc sportágát.
Az első közös megjelenés 2005. június 16-án egy autós találkozón történt, majd szeptember 4-én a Japfest névre keresztelt találkozón több mint ezer néző előtt tartották meg bemutatójukat. Azóta sokat fejlődtek és szövetséggé alakultak, első saját rendezvényüket idén május 6-án tartják meg Kecskeméten.
E neves napon, Magyarországon első ízben kerül megrendezésre ennek az új autós sportágnak a versenye. A pálya jól megközelíthető, az M5-ös autópálya 90. km-nél található kijárattól néhány percnyire található a gokart stadion főbejárata. A helyszín kb. 2000 fő befogadására képes, a helyszínhez közel számos szilárd burkolattal ellátott parkolóhely található. A versenypálya két oldalán lépcsőzetesen emelkedő tribünök helyezkednek el, melyekről az egész verseny területe mindenki számára jól látható, így minden néző láthatja a futamokat teljes terjedelmében!
Jelenleg is több, a médiából ismert személyiség áll a rendezvény mellett, így a versenynek várhatóan óriási visszhangja lesz. A rendezvényen a TV2-TotalCar, a HírTV, az ATV autós magazinja, a Carstyling.hu Autótuning Portál és a Car-Tune Internetes Tuningműsor, valamint a BMWpower.hu Online magazin forgató csoportja is kint lesz. Az újság-támogatók között az AMS magazin, az MNASZ hivatalos lapja a Rallye&Racing, valamint a havonta 30.000 példányszámban megjelenő Vmax magazin található!
Programok és nevezés
A versenyen maximum 60 autó nevezésére van lehetőség. A szervezők a verseny alatt és a szüneteiben is gondoskodunk a nézők szórakoztatásáról, tuning, valamint Rallye WRC autó kiállítással, motoros bemutatóval (streetfighter show) és kereskedelmi helyszínt biztosítanak az ismert tuning és autó hifivel foglalkozó cégeknek termékeik, autóik bemutatására.
A program tervezete a következő:
08.30: kapunyitás (nézőknek is)
08.30-09.30: nevezők gépátvétele és regisztráció
08.30-11.00: szabad edzés: legfeljebb 2-3 autó a pályán, folyamatos bemelegítési lehetőség biztosítása az indulóknak
11.00-12.00: szünet: Streetfighter motoros bemutató (2-3 motoros kaszkadőr motoros bemutatója)
12.00-14.00: 1. forduló: 2 kör teljesítése/versenyző
14.00-14.30: szünet: Turán Frigyes, Tagai Róbert és Horváth Tibor rallye körözései
15.00-17.00: 2. forduló
17.00-17.30: szünet
17.30: eredményhirdetés, díjak átadása, valamint a nyertes nézők kisorsolása (a nézők közül kisorsolásra kerül 3 személy, akiknek alkalmuk nyílik belülről átélni a drift élményét. Az első három helyezet néhány perces drift-taxizásra viszi a szerencsés nyerteseket)
18.00-18.30: első három helyezett körözései a kisorsolt nézőkkel
19.00: kapuzárás
Pontozó bírók és sztárvendégek
A drift bírálása hasonló a jégtáncéhoz, vagy a freestyle snowboardéhoz. Csakúgy, mint minden sportban, itt is vannak kritériumai a látványnak, a bíróknak pedig komoly vezetői múlttal kell rendelkezniük, lehetőleg a motorsport több ágában is. Ez fontos kitétel, hisz egy bírónak rengeteg vezetési technikával tisztában kell lennie, mindennel, amiket a pilóták csak magukkal hozhatnak tudásban a pályára. A hihetőség a minden a driftsportban, főleg, hogy a bírálás nagyon szubjektív is lehet.
Ugyanakkor, a bíró egyben szpíker is. Energikusnak kell maradnia a verseny végéig, tudnia kell szórakoztatni a közönséget - elég csak végignézni egy japán drift közvetítést, a bírók szinte megállás nélkül osztják az észt - most talán érteni is fogjuk, miről!
A rendezvény bírái között nem kisebb nevek szerepelnek, mint Szabó Gergő, Holczer Dániell, Bessenyey Zoltán, Turán Frigyes, Balázs Öcsi, Varga „Cigány” Zoltán rallye versenyzők, Bazsó Gábor (TotalCar), Kőváry Barna és Árpa Attila.
Miután a magyar rallye mezőny legjelentősebb és legismertebb személyei elfogadták a szervezők felkérését, így rajongóik minden bizonnyal elkísérik őket. A meghívott vendégeken túl a résztvevők között is lesz számos magyar rallye versenyző, akik már a rallyversenyek alkalmával is számos rajongóra tettek szert látványos vezetési technikájukkal!
Kiállítási lehetőség
A verseny mellett a nézőknek lehetőségük lesz néhány ritka és egyedi autó megtekintésére, amelyek meghívásos alapon kerülnek kiállításra. Ennek tükrében a Carstyling.hu is megjelenési lehetőséget kapott a rendezvényen, melyre komolyan módosított, de kizárólag hátsókerekes autókat, illetve gazdáikat keressük, akik szívesen kiállítanák kedvencüket a helyszínen, standunk mellett.
|